VEGANAISE (VEGAN MAYO)

Als ik niet zonder iets zou kunnen leven, is het dit wel. Deze veganaise heeft zowaar mijn leven gered. Oké, misschien overdrijf ik een beetje, maar het is echt super lekker! Ik smeer het heel vaak op mijn boterham, maar je kan het zowat op alles als saus gebruiken, bv. op tortilla’s. Als veganist eet ik geen mayonaise, want het bevat eieren en melk, en dus probeerde ik op een dag het recept op www.evavzw.be. Het lukte meteen van de eerste keer, en zo simpel. Alles bij elkaar gieten en mixen maar! Als iemand dit spul op de markt zou brengen, het is een goudmijn volgens mij. Het is wel wat frisser en minder zwaar als mayonaise, maar ik vind dat deze zeker niet moet onderdoen! Probeer het eens en het zal je niet teleur stellen!

Omdat de hoeveelheden op de site van evavzw wat schommelen, wou ik met jullie mijn ultieme veganaise recept delen.

WAT HEB JE NODIG?

  • 100 ml sojamelk
  • 225 ml arachideolie
  • 1 el azijn
  • 1 tl mosterd
  • 1 tl zout
  • 2 tl agavesiroop

 

HOE MAAK JE HET?

Heel simpel! Je voegt alle ingrediënten bij elkaar, mixen met een staafmixer en je bent klaar!

!!! Ik wil hier wel nog zeker bij vermelden dat het heel belangrijk is om sojamelk te gebruiken. Met andere plantaardige melk werkt het niet, want ik heb het een keer met rijst melk geprobeerd en lukte niet, dat wordt de veganaise niet stijf.

Zo dit was een kort receptje, maar probeer het zeker eens uit, ik kan niet meer zonder en je kan het in zoveel verschillende gerechten verwerken.

 

♡ Valerie

 

P.S. Voor meer receptjes en inspiratie, check zeker mijn instagram.

 

 

 

5 gedachtes over “VEGANAISE (VEGAN MAYO)

    1. Echt super makkelijk! Op de site van evavzw staat zeker een halve week, maar ik hou de mijne soms wel zeker anderhalve week of nog langer in de frigo. Hangt er vanaf hoe goed je frigo is natuurlijk, als je gewoon even proeft of ruikt, weet je het meteen. Hij blijft in ieder geval wel even goed 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

