VEGAN HOTSPOTS IN BERLIJN

Dat je in Berlijn heel makkelijk vegan kan eten is al wel langer bekend. Veganistisch eten is er helemaal ingeburgerd en er zijn ook heel wat speciale plekjes die zeker een omweg met de metro waard zijn, dus deze wil ik in dit artikel met jullie delen!

VÖNER

Naar deze was ik zelf heel benieuwd. Ik had deze gevonden na wat research en wist dat ik het eens wou geproefd hebben. Vöner, de vegan döner. Jaja je hoort het goed, vegan kebab en durum! Ik nam een durum met yoghurt-kruiden saus en ik heb het me niet beklaagd. Eerlijk is eerlijk, het vlees was niet echt vergelijkbaar met echte kebab. Het was redelijk hard, maar het was lekker op zijn eigen manier. Het leuke is ook dat ze het vlees echt afsnijden, zoals ze in een echte kebab zaak doen. En natuurlijk, vegan kebab moét je toch eens geprobeerd hebben!

 

P7080182.JPG

 

 

VEGANZ

Nogal zo eentje waarnaar ik heel erg uitkeek, een echte vegan supermarktketen! Toegegeven, in Leuven is er ook een vegan winkel, maar nieuwe producten zijn altijd welkom! Spijtig genoeg kon ik geen vleesvervangers meenemen, anders waren ze misschien al slecht tegen dat we thuis waren, aangezien ze in de frigo bewaard moeten worden. Desondanks heb me uitgeleefd bij mijn bezoek aan veganz. Ze verkochten er lekker chocolade koekjes, ik heb er witte chocolade en melkchocolade met hazelnoot meegnomen en die was ook super. Chocoladerepen hadden ze ook, sommige vond ik lekkerder als andere, maar wel goed genoeg voor mijn chocolade cravings.

 

P7080168.JPG

 

BRAMMIBAL’S DONUTS

Dit is zéker mijn favoriete uit de lijst, zelfs al je niet veganistisch eet, doe jezelf een plezier en ga deze geweldige donuts proeven! Elke keer als ik eraan denk, krijg ik terug zin in de geglazuurde schatjes. Zó lekker! En het zijn niet weer donuts met een laagje suiker of chocolade, zeker niet! Bij hun heb je smaken als coconut lime, matcha chocolate en blueberry lavender. Echt wauw, als je er eens langsgaat zal je begrijpen wat ik bedoel. Het is redelijk uit het centrum en een beetje zoeken, maar o zo lekker.

 

P7080158.JPG

P7090197.JPG

 

Dit waren mijn favoriete vegan hotspots in Berlijn. Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar deze heb ik bezocht terwijl ik daar was.

 

Als jullie er nog kennen, laat maar weten in de comments!

♡ Valerie

 

 

P.S. Voor meer inspiratie, check mijn instagram.

2 thoughts on “VEGAN HOTSPOTS IN BERLIJN”

Geef een reactie

