BANANA BREAKFAST MUFFINS

Sommige ontbijten zijn gewoon elke dag hetzelfde bij mij. Meestal sta ik op en slenter ik naar beneden, daarna doe ik wat havermout in een kom met wat sojamelk en gaat deze de microgolf in. Wat appel en kaneel erbij en klaar is kees. Heel soms heb ik energie als ik opsta en wil ik eens iets anders proberen. Dat heb ik dan ook gedaan en deze schatjes zijn er uit gekomen. Ik had nog wat rijpe bananen liggen die op moesten, dus perfect om te bakken!

INGREDIËNTEN

375 g bloem / 5 g bakpoeder / 3 rijpe bananen / 180 ml sojamelk / 6 soeplepels appelmoes / 2 grote eetlepels agave siroop / 80 g donkere chocolade

 

RECEPT

.Voeg het bakpoeder bij de bloem.

.Plet 3 rijpe bananen. Voeg hierbij sojamelk, appelmoes en agave siroop. Mix tot je een glad deeg bekomt.

.Meng dan de bloem en het bakpoeder samen met het natte beslag.

.Nu komt het harde werk! Ik heb een groot stuk chocolade afgebroken en dit kleine blokjes gesneden. Ze zijn niet allemaal even groot en je zit vaak met heel kleine splintertjes chocolade die overblijven, maar je kan gewoon alles in het deeg doen! Ik heb ervoor gekozen om zelf chocolate chips te maken omdat ik altijd vergeten ben er mee te nemen uit de winkel, dus als je er geen hebt liggen kan je ze makkelijk zelf maken!

.Als laatste meng je de chocolate chips onder het deeg. Zorg dat alles goed gemengd is zodat de chocolade goed verspreid zit. Dan kan je het in cupcake papiertjes of vormpjes gieten!

.Dan kan het deeg in de oven voor 20 minuten op 180 graden.

IMG_0888.JPG

 

Dit deeg is goed voor 16 muffins, daar kan je wel een paar dagen mee door. Ik vind ze lekker als ontbijt, maar dan eet ik ze graag nog bij iets. Bijvoorbeeld als ik ’s morgens eerst ontbijt maak voor mijn vriend, zijn deze handig omdat ik dan geen honger aan het lijden ben en ik al snel iets klaar heb om in mijn mond te steken. Hopelijk vonden jullie dit een leuk recept!

 

Hebben jullie al eens muffin met banaan geprobeerd?

 

♡ Valerie

 

 

 

P.S. Meer receptjes en inspiratie? Check mijn instagram.

 

2 thoughts on “BANANA BREAKFAST MUFFINS”

Geef een reactie

