BROODJE MET KIEMGROENTEN

Kiemgroentjes? Wat? Geloof me, ik had er ook nog nooit van gehoord, tot ik het ooit at en ze best wel lekker vond. Iedereen kent wel taugé, of zoals wij zeggen ‘sojascheuten’. Dat zijn kiemgroenten. Het zijn zaadjes die je laat kiemen tot kleine scheutjes en die eet je dan op, voor het een volwaardige plant wordt. Super gezond, want er zitten heel veel voedingsstoffen in omdat het kiempje zou uitgroeien tot een volledige plant. Ook nog eens heel lekker en een leuke, frisse toets aan een slaatje of broodje. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik kiemgroentjes op mijn broodje combineer.

 

Allereerst heb ik deze preikiemen gekocht in de Carrefour. Je kan kiemen kopen van praktisch alle groenten. Ik weet niet of ze voor de rest veelvoorkomend zijn in supermarkten, maar ik denk dat het misschien toch wel even zoeken kan zijn.

IMG_0856.JPG

 

Ik maakte een broodje met een dikke laag veganaise, echt mijn verslaving voor de moment. Het is zó lekker en je kan gewoon in het weekend een pot maken en je komt voor de rest van de week toe. Een broodje met enkel groentjes is natuurlijk ook maar saai.

IMG_0853.JPG

 

Daarbovenop leg ik sla, tomaat en wortel. Als laatste afwerken met goed wat kiemgroenten. Deze geven wat extra knapperigheid aan je broodje en een frisse toets. Ik ben zeker fan! Ik eet ze nu bijna elke dag!

IMG_0852.JPG

 

Zo, hopelijk heb ik jullie wat kunnen inspireren hiermee en laat me weten of jullie dit al eens geprobeerd hebben of er misschien helemaal nog nooit van geproefd hebben!

 

♡ Valerie

 

2 thoughts on “BROODJE MET KIEMGROENTEN”

Geef een reactie

