Dagboek Dagen Zonder Vlees (2)

Mijn eetdagboek over week twee van Dagen Zonder Vlees.

17 februari

Vandaag heb ik weer nog wat restjes gegeten. Mijn vriend was langs geweest en voor hem had ik pasta carbonara gemaakt. Ik moet zeggen, spek blijft mijn zwak punt, maar voor de rest valt het goed mee.

18 februari

Vandaag ben ik naar de Alma gaan eten. Hét bekendste studentenrestaurant van Leuven, vaste afspreekplaats van studenten die geen zin hebben om te koken. Ik vind het zelf wel echt handig. Het is echt heel leuk om met vriendinnen af te spreken en vandaag was ik er dus gaan eten met mensen van mijn klas (oké universiteit maar wij zijn met ongeveer 15 in onze richting dus ik noem het mijn klas). Ik koos voor de ‘Tomaat met ebly, quorn gehakt en Provençaalse saus’. De quorn was best lekker, het zag er écht uit als gehakt! Maar ik vond het op een gegeven moment een beetje té pikant worden, maar voor de rest wel goed.

19 februari

Het is vrijdag dus ik ben weer thuis. Eerst ging ik nog wel met mijn papa eens lang sbij Würst van Jeroen Meus, omdat we deze haute dogs allebei heel lekker vinden. Ik koos voor de vegetarische Mexico ’86. Normaal eet ik deze met de echte würst maar nu dus met een vegetarische. Het was heel lekker! Deze hotdog is sowieso wat pikanter maar zonder de merguez würst was het wat minder pikant, wat ik wel beter vond. Anders was het heel pikant en nu was het beter te doen.

20 februari

Vandaag aten we frietjes van de frituur. Normaal gezien ben ik geen fan van naar de frituur gaan, maar nu wou ik graag eens iets vegetarisch uitproberen. Ik had geluk dat ze in de frituur wat dingen hadden voor vegetariërs. Ik koos voor de nuggets met broccoli met kaas. Ze waren niet super lekker maar ik vond het wel leuk dat ze zelf vegetarische snacks maken. Volgende keer probeer ik de veggieburger eens!

21 februari

Vandaag maakte mijn mama puree met tomatensaus en roerei. Het klinkt misschien een beetje raar, maar het is echt mijn lievelingsgerecht én het is vegetarisch. Ik was heel blij dat ze dit had gemaakt, zodat ik gewoon kon mee-eten en geen vleesvervanger moest voorzien.

22 februari

Vandaag mijn eerste goed gelukte maaltijd! Dat heeft best lang geduurd eigenlijk, het is echt super lekker. Ik at een hamburger met frietjes, hmm dat heeft me echt gesmaakt. Dit is ook echt een aanrader voor mensen die normaal niet zonder vlees kunnen, want je proeft het eigenlijk niet dat je geen vlees eet! Dit recept komt volgende week op mijn blog, mocht je benieuwd zijn.

23 februari

Vandaag at ik ’s middags een pastasalade met spirelli, tomaat, gekookt ei, lente ui en wat cocktailsaus met volkorenbrood. Een pasta is eens wat anders om te eten en met de volkoren boterhammen ben je echt voldaan. ’s Avonds at ik nog wat restjes van de tomatensaus van zondag die ik mee naar mijn kot had genomen. Dinsdag heb ik niet zo veel tijd om te koken, dus dan neem ik graag iets van thuis mee.

Dit was mijn tweede week dan, al bij al valt het best goed mee. Ik mis vlees niet echt, enkel als je het echt ruikt of ziet, maar uiteindelijk is het niet super moeilijk om daaraan te weerstaan. Het enige wat ik spijtig vind is dat in vleesvervangers die je koopt meestal veel additieven zitten, wat ik niet super vind. Voor de rest vind ik ze wel heel lekker.

♡ Valerie

9 gedachten over “Dagboek Dagen Zonder Vlees (2)”

    1. Dat is vooral omdat niet alles erop staat 🙂 ik vond de avondmaaltijden wel het belangrijkste om te vermelden en ’s middags at ik soms wraps met groenten of crackers met avocado enz., maar het is wel een punt om aan te werken ja 🙂

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie